احتفلوا مع ايكيا.. واكتشفوا كيف العادي صار روعة

184

 

 

المرفأ…الأردن، 21 أيلول 2022 – إنطلاقاً من الرؤية الخاصة بها، “من أجل حياة يومية أفضل للجميع”، قرَّرت ايكيا أن تُخصص هذا العام للإحتفال بما هو أهم وأفضل ما في الحياة: إنه كل ما نعيشه كل يوم، وكل تلك اللحظات العادية التي نقضيها داخل منازلنا وتصنع لنا أروع الذكريات.
في احتفالية خاصة أقيمت في معرض ايكيا عمَّان، أعلن الرئيس التنفيذي لـ ايكيا الحميضي في الكويت والأردن والمغرب، مارينو ماغانتو، ومعه بقية فريق الإدارة، إطلاق فعاليات التوجه الجديد لدى ايكيا “العادي صار روعة”.
في هذه المناسبة قال ماغانتو: “على مدى العامين الماضيين، كانت الأوقات التي قضيناها في المنزل؛ برفقة أعز الناس إلى قلوبنا؛ أطول من أي وقت مضى. هذه التجربة علمتنا كيف نستطيع أن نستفيد من منازلنا في العديد من الأنشطة المختلفة التي نقوم بها كل يوم، وكيف أنه بإمكاننا العمل من المنزل وفي الوقت نفسه نمارس أدوارنا كآباء وأمهات. معاً استطعنا التغلب على الكثير من التحديات، والآن، أصبحنا نُدرك أهمية المنزل بالنسبة لكل واحد منَّا أكثر من أي وقت مضى”.
وأضاف ماغانتو: “هذا العام؛ وأكثر من أي وقت مضى؛ نريد أن نحقق الفرح والسعادة للناس. نريد أن نكون مصدر طاقة إيجابية لكل من حولنا، ونريد أن نجعل هذا العام رائعاً بطريقة إستثنائية للجميع من خلال ’العادي صار روعة’! هذا التوجه الجديد لدى ايكيا وُجد لمساعدة الجميع على التمتع بحياة يومية أفضل. وهذا ما بدأناه هنا اليوم، من خلال هذه الاحتفالية. سنحرص دائماً على توفير كل ما يناسبك، سواء كنت تعمل معنا أم لا، وسواء كنت من زوَّار معرضنا أم لم تكن، وسواء كنت تسوقت لدينا أم لا”.
وتابع ماغانتو: “نحن نؤمن بأن المنزل هو أهم مكان في العالم. وأنه من خلال ابتكار ما هو أفضل للعيش داخل المنزل، نستطيع أن نساهم في توفير حياة أفضل للجميع. بالطبع، تعريف ما هو ’الأفضل’ يحدده الناس أنفسهم، أما نحن فموجودون لمساعدتهم على جعل هذا ’الأفضل’ حقيقة. وحتى نستطيع أن نبتكر ما يساعد على العيش داخل المنزل بطريقة أفضل، نحن نقوم بزيارات منزلية لآلاف المنازل كل عام، لنطَّلع عن قرب على احتياجات الناس، ونفهم نوع المشاكل والتحديات التي يواجهونها في حياتهم اليومية بشكل أفضل. كل الأفكار التي نتعلمها من خلال هذه الزيارات نأخذها بعين الإعتبار في كل عمل جديد نقوم به؛ من تصاميم جديدة إلى إبتكار الحلول الجميلة التي يحبها الناس. الكفاءة التي نتمتع بها في فهم الحياة داخل المنزل جعلتنا مميزين. ونحن نريد أن نشارك الجميع كل ما لدينا من معرفة في هذا الخصوص”.
وقال ماغانتو “نحن في ايكيا نؤمن بأن المنزل الأفضل ليس مسألة كيف تبدو الأشياء والأغراض التي يحتويها، بل وأيضاً بما تمنحنا إياه تلك الأشياء والأغراض. المنزل الأفضل يجب أن يكون عملياً، ويُشعرك دائماً بالرضا. بالطبع، يجب أن يكون جميلاً كذلك، ويمنحك الشعور بالفخر. لذلك اخترنا أن يكون المنزل العملي بداية العمل بالتوجه الجديد لدينا”، مشيراً إلى أن “المنزل العملي هو واحد من مجموعة من الحلول المنزلية تطلقها ايكيا هذا العام لمساعدتك في الحصول على المنزل الذي طالما حلمت به”.

وأوضح ماغانتو أن “المنزل العملي هو منزل يتكيف مع كافة الاحتياجات والأنشطة التي تقوم بها أنت وعائلتك. إنه مريح، يعكس شخصية من يسكن فيه، ويهتم بمتطلبات جميع أفراد العائلة ويرحب بهم. إنه منزل يتكيف مع التغييرات التي تطرأ على حياتك، ويفسح المجال لصنع ذكريات تدوم. ونحن نؤمن بأنه يجب أن يكون في متناول الجميع ويسهل تحقيقه”.

إذن، كيف بالإمكان جعل كل هذا حقيقة؟ ومن أين تكون البداية؟ يجيب ماغانتو: “حتى نشارك الآخرين بما لدينا من خبرات ومعلومات، أصدرنا مجلة ’العادي صار روعة’. هذه المجلة هي لمساعدتك في جعل اللحظات العادية التي تعيشها كل يوم ليس فقط أفضل، بل أروع!”.
وأضاف: “بغض النظر عن نمط الحياة الذي نتبعه، أو حجم المنزل الذي نسكن فيه، الكل يحتاج إلى منزل عملي. لذلك قررنا أن يكون موضوع العدد الأول من المجلة الجديدة التي تصدرها ايكيا”.
وتحدث ماغانتو عن مجلة ’العادي صار روعة’، حيث ستجد الكثير من الأفكار المُلهمة والإرشادات التي تساعدك في الإستفادة المُثلى من المساحة التي لديك ليصبح منزلك عملياً، وبالتالي تصبح الحياة داخل المنزل أفضل. بالإضافة إلى إرشادات خاصة عن الألوان التي تساعد في خلق بيئة مناسبة للعمل أو للراحة والإسترخاء. ولأن إتباع نمط حياة أكثر صحة وإستدامة أصبح أولوية بالنسبة للجميع، ايكيا تساعدك أيضاً في تحضير وجبات صحية سهلة، واتباع نمط معين يمكن أن يُحدث فرقاً كبيراً في حياتك اليومية.
لتحقيق كل ذلك، تقدم لك ايكيا مجموعة فريدة من الحلول الجميلة والعملية تناسب احتياجاتك. حلول تكمن قيمتها في جودتها، ويسهل الحصول عليها عندما تحتاجها.
وأشار ماغانتو إلى أن الأعداد المقبلة من المجلة ستعالج أيضاً أنماطاً أخرى من منازل يحلم بها الناس.
وقال: “مع التوجه الجديد الذي بدأته ايكيا اليوم، نريد أن نكون أقرب إلى الناس أكثر من أي وقت مضى. نريد أن يتفاعل الجميع مع علامتنا التجارية بحماس وفرح. نريد لجميع الناس؛ حيثما كانوا؛ أن يسعدوا بكل ما توفره لهم ايكيا، وأن يحصلوا على ما يحتاجونه وقتما يريدون”.
في الختام، شدَّد ماغانتو على دور معارض ايكيا في هذا التوجه الجديد. وقال: “إن مفتاح تحويل كل هذه الأفكار الملهمة والجميلة إلى حقيقة يكمن في المكان الذي نكون فيه على تواصل مباشر مع عملائنا. معارض ايكيا هي المكان الذي نعرض فيه أفكارنا وإلهامنا. نريد تحويل معارضنا إلى مكان يُتيح للجميع تجربة تسوق مميزة في كل زيارة. مكان تُنظَّم فيه ورش عمل، ومحادثات، وعروض، ومسابقات، وألعاب… وغير ذلك. نريد أن تكون معارض ايكيا مكاناً يرغب الجميع في زيارته”.
هناك الكثير من هذه الحلول متوفرة أيضاً على موقع ايكيا الإلكتروني، حيث يمكنك أيضاً إتمام معاملات الشراء وأنت مرتاح في منزلك.
بالإمكان معرفة المزيد من المعلومات حول “العادي صار روعة”، عبر مواقع ايكيا في وسائل التواصل الاجتماعي، أو من خلال زيارة معرض ايكيا عمان – طريق المطار
لمزيد من المعلومات، يُرجى التواصل مع: جيهان العقَّاد،
Jehan@ikea.jo
ايكيا في سطور
تقدم ايكيا حلول الأثاث المنزلي ذي الجودة والتصاميم الجميلة والعملية، ودائماً بأسعار تناسب الجميع. وتراعي ايكيا في انتاجها المعايير الخاصة بصحة الإنسان والبيئة. هناك عدة شركات لملاك مختلفين يعملون لعلامة ايكيا التجارية، وجميعهم يتقاسمون الرؤية ذاتها: “من أجل حياة يومية أفضل لكثير من الناس”. إيكيا شركة سويدية رائدة في مجال الأثاث المنزلي منذ العام 1943.

 

 

IKEA celebrates the extraordinary at the Ordinary

Amman, 21st September 2022- Inspired by the vision to create a better everyday life for everyone, this year, IKEA starts celebrating the best in life: the everyday. The ordinary moments at home that create the extraordinary memories.
During an event that took place at IKEA Amman, IKEA launched the Extraordinary at the Ordinary movement. Marino Maganto, CEO of IKEA Al Homaizi for Kuwait, Jordan and Morocco accompanied by the rest of the management team, shared with us this exciting news;
“Over the last couple of years, we have spent more time than ever at home with our dear ones. We have learnt to repurpose our homes for many different activities and to work from home while parenting. We have overcome many challenges together, and now, we recognize the importance of our homes more than ever before,“ said Maganto.
“This year, more than ever, we want to bring joy and happiness to people. We want to share positive energy around us, we want to make this year extraordinary for everyone with The Extraordinary at the Ordinary movement! This movement is born to help everyone have a better life. It starts here and now. Whether you work with us, or not, whether you visit us or not, whether you ever shopped with us or not, there will always be something for you in this movement,” Maganto added.
“We believe that Home is the most important place in the world. By creating a better life at home, we contribute to a better life for everyone. You are the one that defines what better means, and we are there to help you make it a reality.”
“To create a better home, we visit thousands of homes every year to understand the many needs, frustrations and challenges of the everyday life. We gather all these insights and incorporate them on everything we do; from designing our range, to creating the beautiful value for money solutions that you know and love. This competence in life at home makes us unique. We want to share all this knowledge with everyone” Maganto continued.
“We believe that a Better Home is not primarily about how things look but rather about how they feel. A better home must always be func¬tional, make you feel good and of course, it has to be beautiful and make you proud. This is why we are starting this movement with The Functional Home.”

“The Functional Home is the first one of a series of Solutions that we will launch this year to help you have the home that you always dreamed of.
What do we mean by “The Functional Home”? The Functional Home is based on the needs and activities that you and your family do at home. It must be welcoming, family friendly, comfortable, practical and personal. The Functional home evolves with you adapting to the changes that happen in your life. The functional home makes room for your memories. We believe that The Functional Home is possible for anyone to afford and make it a reality. Maganto explained.
So, how can we all make it a reality? Where do we start? To start sharing everything we know, we have created our IKEA Extraordinary at the Ordinary Magazine. This magazine is born to help you make your ordinary everyday not only better, but extraordinary!
Whatever our lifestyle or the size of our home, we all need and want a functional home. So we have decided to dedicate to it the full first issue.
In the magazine, you will find lots of inspiration and recommendations to help you have a better life. From the easy steps needed to set up any space, to lots of tips and ideas to make it really functional. Or help you choose what are the best colors to give it the right mood for work, relax or just have fun. How to live a healthier and more sustainable life has become a top priority for everyone. We help you with easy to prepare healthy recipes, or small routines that will make a big difference on your day.
To complement all these, we share beautiful and functional solutions that are unique and would feel just right for you. And of course, they are value for money and easy for you to have at home when you need them.
Maganto also confirmed: “We will publish many more magazines, with the different homes that we believe people dream of”
With this movement we want to be closer than ever to the people. We want everyone to interact with our brand in an exciting and fun way. We want people to be excited about every contact they have with IKEA, wherever they are, whenever they want.
To conclude, Maganto emphasized the key role that the IKEA stores play in this movement: “The key for all these beautiful inspiration and ideas to become a reality are our customer meeting points. Here is where everything comes to life. We want to turn our stores into places that everyone talks about with experiences that everyone wants to be part of. In the IKEA stores we will do workshops, talks, presentations, competitions, games, all to inspire people and also, why not, to have fun”. We want everyone to come to the IKEA stores to enjoy an exciting and new experience every time.
And, of course you will find all these and more on our IKEA Website, where you can also purchase all these solutions from the comfort of your home.
Stay tuned and follow us on our social media or visit any IKEA store for more news and updates about the Extraordinary at the Ordinary Movement.
For more information, please contact:
Jehan Al Aqqad Jehan@ikea.jo
About IKEA:
IKEA offers well-designed, functional, and affordable, high quality home furnishing solutions, produced with care for people and the environment. There are several companies with different owners, working under the IKEA Brand, all sharing the same vision: to create a better everyday life for the many people. IKEA was founded in Sweden in 1943.

قد يعجبك ايضا